Wednesday, December 7

Encik Suamiku sudah 31!! Eh eh eh... Sudah tua ye? Tua-tua pun ilebiu jugak :D


Entry ini ditujukan khas buat Encik Suamiku yang tersayang...

Salam Hari Lahir yang ke-31 ye? Walaupun aku tau dia tak tau pun aku ada blog (kih kih kih... memang aku tak cakap pun kat dia), tapi ni je la cara nak abadikan tarikh-tarikh khas dalam hidup aku.

Walaupun suami aku pendiam, macam garang, susah nak senyum, kuat tido kalau cuti, tapi kalau dia kerja, aku tau dia kerja dengan sangat bersungguh-sungguh dan berpenat-lelah. Dia bukannya orang yang kuat mengelat masa kerja. Nak suruh dia cuti pun bukan main susah. Sebab tu aku appreciate sangat masa dia bersusah-payah ambik cuti last weekend sekadar untuk menggembirakan hati aku dan anak-anak untuk bercuti sakan. Oh ye, entry cuti-cuti aku buat kemudian-kemudian je la. Penat dowh...

And, dia juga bukannya seorang suami yang balik rumah jadi raja goyang kaki duduk depan TV order je apa dia nak. Dia rajin tolong aku semua hal yang berkaitan dengan kain baju. Start dari basuh, sidai, angkat, lipat dan susun. Oh ye, iron baju pun sama. Lagi satu, bab-bab mengemop. Sebab dia tau aku memang tak suka mengemop lantai rumah. Terima kasih ye encik Suami? Terima kasih jugak buat mak mertua aku sebab dah train anak dia buat kerja rumah dari kecik. Senang kerja aku. Hehe... Woh, nasib baik laki aku tak baca blog. Ehehe~

So, buat suamiku yang tercinta...

Encik Salim bin Ismail...

Selamat Hari Lahir yang ke-31. Semoga Allah merahmati dan melindungimu. Takde kek, tapi aku masak special sikit la malam ni. Kebetulan pulak adik-adik aku ada sekali ni.

Aku skip semua proses memotong, menghiris, mengisar, dan sebagainya. Aku terus ke time dekat-dekat nak membakar dah.. Kali ni aku bernasib baik sebab ada assistant yang betul-betul boleh assist. Bukan tolong menghuru-harakan dapur aku. Kihkihkih....

Eh, ada jugak rupanya budak nie.. Ehehe.. Dia excited nak tengok apa Pak Tam dengan Pak Su dia buat kat dapur sebenarnya...

Tengah ready menghias ikan yang perlu dibakar dengan bunga kantan, daun limau purut dan hirisan bendi...

Hasil sebelum dibungkus dan dibakar. Jangan main-main... Assistant hebat woo malam nie :D

Dah agak dah... mesti hampir terlupa nak amek gambar punya. Dah kena makan separuh dah, baru teringat. Keh keh keh...


No comments: