Monday, April 20

.. Kawad Kaki ..

Ustaz Khir memberi taklimat apa-apa yang patut pada bebudak nih
(sempat gaks posing, tak tahan betoi!)

Tengah bersabar tunggu giliran nak perform
(di dalam hati, Tuhan saja yang tau)




Pada hari Rabu 15 April yang lalu, telah berlangsung Pertandingan Kawad Kaki peringkat Daerah di SM Sains Bandar Penawar. Aku bawak team sekolah aku yang mewakili pasukan Pengakap Laut. Guru-guru pengiring yang lain ialah Ustaz Khir dan Cik Kavitha.

Pasukan ini dilatih oleh Ustaz Khir, serta latihannya mengambil masa dalam 1 minggu lebih sikit. Ada sekolah siap berlatih sampai 2 bulan, kau... Tapi aku tengok performance diorang ok sangat-sangat walaupun berlatih sekejap jer. Dengar ceritanya, kalah sebab accessories yang kurang sempurna di mata juri. Walhal bagi aku, kekurangan yang disebut tu macam small matter jer. Tapi, siapalah aku.... Bukannya pakar...

Dengan semangat diorang yang membara dan latihan yang sedikit serta pasukan yang bleh dikatakan juniors, diorang telah memberikan persembahan yang mengagumkan bagi aku yang tak tau hapa-hapa nih. Terer jugak anak-anak aku berkawad rupanya. Hasil daya usaha, dapat jugak laa no 4, ok laa tuh!

Takpe, tahun hadapan boleh cuba lagi. Semoga berjaya!!

No comments: