Tuesday, November 22

Tolong rajin sikit ye Astro? Jangan rajin nak naikkan charge je. Perkhidmatan kena ambik kira jugak....

Ada benda yang dah lama aku nak meroyan (eh?) kat sini. Tapi asyik terlupa je sebab yang konker minda aku mestilah keletah dan perangai anak-anak aku. So, bila diorang ada buat something yang aku rasa aku suka, or bila aku teringat cerita lama tentang diorang, aku akan jadi lupa dengan apa yang aku nak sampaikan.

Dah lama jugak rasanya aku stop tulis benda-benda bagi pendapat nie. Sebab nak tulis benda macam tu, kena konsentret. Tak syok kalau bagi pendapat, tapi macam hampeh. Buat malu Himawari je, kan? Ada plak kena mengena Himawari dalam kes ni, kan?


Pernah tengok cerita di atas? Ni faveret aku sepanjang zaman nih. NCIS. Bukan LA punya. Ni pun cast yang lama, sebab blom ada Ziva David.


Okeh, ni cast latest season. Setiap satunya ada karakter sendiri. DiNozzo dengan lawaknya. Gibbs dengan serius (tapi comeyyyy)nya, McGee dengan nerd-nya, Abby dengan cerdiknya, Ducky, cool dan memahami... So, aku memang teruja la tunggu siri ni kat Fox (710) atau kat channel-channel lain macam NTV7.


Tapi aku mula terasa sampahnya bila Fox dah mula malas nak tulis sarikata, dan mula nak mengalihbahasa!! Siott je aku dengar.. Okeh, aku bukannya tak pandai sangat English, memang la takde sarikata tu sepatutnya bukan satu masalah. Aku cuma perlu dengar je dialog diorang.

TAPI, kalau kau perlu mendengar dialog dalam keadaan anak-anak menjerit, main pusing-pusing keliling kau siap bergaduh bagai, takkan sengaja nak marah anak atas alasan kau nak tengok TV? Aku tetap rasa rumah kau adalah tempat terbaik untuk anak kau bermain-main. Kalau dia bising kat rumah sendiri pun kena marah, so jangan la terkejut kalau nanti besar dia suka pergi lepak kat tempat lain selain dari rumah sendiri, kan?

Tapi, aku memang rasa nak hempuk kepala orang Astro. Cuba bayangkan mamat Mark Harmon yang bawak watak Jethro Gibbs macho macam ni


bila alihsuara terus jadi macam suara ni :



Hilang keasyikan aku derr~~ Bikin menyampah ada laa... Bayangkan si Giant ni cakap istilah perundangan, perubatan, sains semua? Pergh, takde feel langsung. Macam order chocolate ice blend tapi dapat sirap tawar. Faham??

Tolonglah orang ASTRO. Especially yang handle Channel Fox 710. Korang harga pakej nak naik, charge customer macam-macam. Dahlah banyak masanya aku bayar saja-saja je sebab hujan, ko tak boleh nak siarkan apa-apa kat TV cikai aku tu sebab sistem satelit ko tu lemau. So, tolong la jangan menjatuhkan maruah hero NCIS aku tu, ye??

Paling aku hangin kalau mamat hensem lawak poyo Tony DiNozzo yang selalu kena lepuk belakang kepala dengan Gibbs sebab sengal ni...


suara dia jadi macam ni lebih kurang..



Eiiii....... Marahnya akuuuuuuuuu!!!!!!!!!!


Itu belum lagi kira cerita Bones :

Aku suka giler watak Temperance Brennan, memang serasi la dengan Seeley Booth tu...


NCIS Los Angeles :

Kalau aku tengok watak Hetty Lange tu, aku teringat watak yang buat costume dalam kartun Mr. Incredible. Serius dowh...


CSI

Ni cast lama nie. Sebab Warrick Brown tu dah mati (watak je laa). Then ada watak baru nama Dr. Langston yang takdak dalam gambar...


CSI New York

Gambar lama jugak ni. Sebab si Melina Kanakaredes @ Stella Bonasera tu pun dah takdak dah. Ganti dengan watak detektif Jo Danville.


CSI Miami (alolo... Horatio Caine!!)



Semua ni cakap BM? Aku bukan nak hina BM. Cuma, jangan la malas, ASTRO weh!! Bagi la dua-dua. Alih bahasa pun buat, sarikata pun bagi jugak. Hangpa jangan nak baloq liat sangat laa nak kata tak boleh. Pasaipa Channel 393 tu boleh?? Cerita Korea tu? Nak dengar bahasa melayu boleh, nak tengok sarikata pun boleh?? Kalau pemalas, cakap la pemalas!! Ceiss...

Ada jugak yang tension dan COD beliau adalah subdural hematoma sat lagi nih... Takpun ada jugak yang aku sebabkan COD dia asphyxia.. Kui kui kui... Oh ya, COD adalah 'Cause of Death' ye anak-anak? GSD maksudnya 'Gun-shot Residue'. Kalau korang tembak orang, kita boleh kesan tau? Dengan syarat korang tak basuh baju pakai Clorox la... Pakai sabun Tops tak sure la pulak..

Tengok, menonton semua perkara di atas juga membolehkan anda menggunakan istilah sains dengan betul dan hebat, tau? Belajar Sains dengan lebih berkesan apa, kalau through cerita seperti di atas....


No comments: