Friday, June 15

Tak padan kecik, ada hati nak merajuk dengan mama sendiri... Ada aku kisah? Haha!

Sekejap je dah masuk dua bulan dah anak aku...

So, apa lagi. Masa untuk diinjek ler.

Tak kuasa dah nak pergi bertapa kat KKIA untuk check-up dan injection. So, decide untuk pergi Klinik Noram aje. Dia pun boleh check-up baby jugak. Dan rezekinya, ofis Encik Suami membolehkan stafnya claim medical tak kira klinik mana dan tak ada maksimum.. Haha. Mula laa aku berangan nak amek injection perancang kat klinik swasta jugak ni... Hehee...

So, suami aku pun ambik half-day leave, masuk lambat ofis. Pergi pagi-pagi sebab Klinik Noram is very famous. Ramai sangat orang pergi sebab doktor dia adalah perempuan, dan sangat baik serta lemah lembut. So, memang ramai makcik-makcik yang nak check-up pergi situ. Yelah, kalau dah mampu, apa salahnya. Instead of kena dengar jeritan dan bebelan dari nurse kat hospital kota, kann?? Dan kalau budak-budak, kebanyakannya serasi amat dengan ubat kat klinik dia. Anak-anak aku tak kisah sangat sebenarnya. Kebanyakan klinik dia serasi.

Masa pendaftaran, Najlaa ditimbang. 4.6 kg. Waa, not bad. Dalam sebulan boleh naik 1.4kg. Bolehlahh... Walaupun ada aje anak-anak lain yang naik lagi mencanak-canak. Asalkan dia sihat dan berada dalam range yang betul, kira okaylah tu. Mak ko nie takde la perfectionist sangat anak oii.. Bersyukurlah dapat mak macam aku nie... Heheh T___T. So, nombor giliran kitorang adalah nombor 6. Masa tu tengah panggil nombor 2. Oklah, takdelah lama sangat nak menunggu. So, sebagai persediaan awal, aku terus BF Najlaa untuk mengelakkan dia nak BF plak tatkala hendak menyerahkan pahanya untuk diinjek itu...

Then bila dah masuk bilik doktor, aku pesan laa kat Encik Suami kata hulur paha kanan Najlaa. Sebab masa dia injek sebulan dulu, kat peha kiri. Nurse kat KKIA yang pesan macam tu. Bila doktor dengar aku cakap tu, dia terus je kata, "tak apa cikgu, saya cucuk kat bontot.." Oh, gitu pulak... So kalau dah doktor yang cakap gitu, takkan aku nak mandai-mandai pulak, ye tak?

Masa masuk bilik doktor tu, Najlaa tengah syok BF lagi kat bawah nursing cover. So aku slowly leraikan dia, dan bagi kat Encik Suami. Mula-mula tu dia macam nak nangis. Lepas tu, dia memulakan tabiat dia yang sungguh comel itu - meng'observe'. Kalau dia kat satu tempat yang dia tak familiar, boleh nampak mata dia bulat besar-besar gitu, meng'observe' dengan penuh minat. Kalau pergi rumah ibu dia pun, punyalah bersungguh dia tengok sana, tengok sini, sebab tak biasa. Ala, ruang tamu rumah aku tempat dia selalu lepak tu pun, bukan main kagum lagi dia  bila tengok kipas dengan lampu. Inikan pulak tempat lain. Lagilah dia excited. Eh, tadi cerita pasal nak injek, kan? Haha... Mak kau ni kalau bercerita kalau tak out of topic memang tak sah.

Masa dia sibuk tengok kiri kanan depan belakang dalam bilik doktor tu, tetiba dia nampak aku tengah tengok dia. So, apa lagi, bukan main la dia sengih. Chewah, konon-konon menegur aku la tu, sebab dia dalam dukungan abah dia. Dia tak tau lagi apa yang bakal mendatang tu... Bolehlah kau sengih ye nak?? Then masa abah dia tiarapkan atas riba sebab nak bagi akses pada doktor untuk injek vontot dia, dia siap sengih meleleh-leleh air liur. Sebab dia ingat abah dia nak main acah-acah dengan dia... Haha!

Bila aku nampak je jarum, aku pun apa lagi, terus la pusing belakang, genggam tangan erat-erat, ketap bibir kuat-kuat *ayat hover*... Padahal aku layan Zikri main game kat tipon abah dia je. Haha... Apa lagi, bergema la suara budak kecik tu menangis kena cucuk vontot. Tapi kejap je. Dalam 5 saat je. Lepas tu dah ok dah.... Abah dia pulak yang risau nak dukung takut sakit kena tempat anak dia cucuk tu. Caring bebenor abah ko kan? Selesailah misi pada hari itu, dan kami pun pulang berbekalkan sebotol ubat demam yang berlabel "Bila Perlu'. Actually, tak perlu pun. Najlaa tak demam pun. Alhamdulillah....

Tapi, dalam tak demam tu pun..... Dia punya temper, hadoi, pengsan aku melayan. Ko bayangkan, dua hari kot dia tak senyum. Dahi asyik berkerut aje.. Punyalah marah dekat aku dengan abah dia sebab cucuk vontot dia. Ekskius me ye Najlaa. Bukan mama yang injek tau? Doktor yang buat. Bukan mama yang pegang Najlaa hulur vontot bagi doktor injek tau? Abah yang buat. Tapi mama laa yang suruh. Huahahaha~~ Yelah, yelah, merajuk la dengan mama ko nie T__T. 


Inilah muka saya yang temper sebab mama dan abah saya cucuk vontot saya.
"Mana ada?", jawab mama dan abah dengan tiada rasa bersalah.  Huahaha~


Haha, tobat kelakar tengok dia merajuk. Biasa-biasa dia bersembang-sembang gak dengan aku. Tapi bila dia merajuk nie, dia boleh buat bolayann je bila aku nak cakap-cakap dengan dia. Siap mata tengok TV lagi, kau! Punyalah bersemangat dia memprotes tindakan aku dengan abah dia... Hahaha... Ciss, kecik-kecik ko dah pandai eh? Nasib kecik. Kalau besar konfem mama dah penyek-penyekkan kau, ngerti??

Tapi biasalah, bukan susah nak pujuk Najlaa nie. Eleh, dengan aku, siapa boleh merajuk lama-lama? Suami aku pun takleh, hokay? Hahaha.... Dah dia BF kan... Nak tak nak, kena laa jugak dia buat baik dengan aku semula, kannnn? Kalau tak, takkan dia nak mintak menetek dengan abah dia pulak, kannn?? Hahaha!!



See, mau membodek mamanya, haruslah membuat muka chomel walaupun hati masih panassss.....
Wakkakakaka~~~~



Ramai yang cakap kata muka dia macam muka abah dia.
Yeh? Yeh? Yeh? Aku tengok macam ye jugak...


Oh, nak tepek jugak muka kakak abang.
Walaupun muka abang kena paksa senyum macam muka orang sembelit. Haha..
Berposing dengan pyjamas baru yang dibeli secara online.
Nice sangat, kain dia best, tak panas.



No comments: