Tuesday, March 10

.. Kena tag lagi ..

Kali nie, aku kena tag ngan Angah Zulaika la plak
(my dear darling Hawa, jgn marah teacher ek? teacher nggak ngerti camne nak wat tag kamu itu. hehe~)

So, inilah dia hasil tag itu...

#1 describe 10 things about the person who tag u

1. Emm, aku rasa dialah sepupu aku yang paling ceria dalam dunia... Kerja dia asyik gelak jer...
2. Yang paling pandai kot setakat nie, sebab dialah bakal doktor.. Hebat, hebat...
3. Yang paling brutal pun dia gaks, sebab aku tak pernah dengar lagik mana2 sepupu aku yang drift kat corner, masuk gaung, then panjat balik tebing tu naik ke jalan raya... huhu~
4. Aku suka dia, sebab dia sporting sangat~ *wink*
5. Aku tak suka kalau dia blend kacang untuk dibuat kuah kacang.. sebab dia akan blend kacang tu sampai halus (tak rasa laa kacangnya ngah oii), sedangkan aku suka kalau lebih rasa kacangnya...
6. Punyai taste yang baik, sebab aku pernah order kain untuk dia beli dari Indonesia...Aku suka sgt pilihannya itu.. Mekasih!!
7. Jauh di sudut hati, aku tau yang aku dan dia mempunyai banyak persamaan sebab kitorang sama-sama Pisces..
8. Pandai wat kuih.. Aku ingat lagi (tapi tak ingat raya tahun bila) dia buat kuih chocolate cornflakes. Simple, tapi sedap!
9. Kalau dia tu lebih kurang sama macam aku (rujuk no 7), dia nie susah nak says no kat orang..
10. Seorang insan penyayang, yang tengah rindu kat ibu nya!! (Kata pak ngah, akal je tu, nak balik!! kui kui kui~)

#2 describe 10 things about you

1. Dilahirkan 28 tahun yang lalu di Klinik Sambhi, KL.
2. Mempunyai ayah dan ummi yang paling hebat di dunia, serta adik-adik yang sporting dan manja, suami yang amat penyayang (dan kuat merajuk, hehe) serta anak-anak yang amatlah manja dan aktif..
3. Seorang cikgu yang berdedikasi (chewah~) dan berkaliber (chewah lagi~) serta mampu mengajar apa sahaja subjek walaupun tak related dgn opsyen..
4. Agak berbangga dengan apa yang aku buat sekarang, sebab walaupun tak kaya, tapi aku bahagia dengan kejayaan anak-anak didikku...
5. Mempunyai mood yang cepat berubah-ubah..
6. Susah nak kata tidak kalau orang mintak tolong. Walhal kadang-kadang perkara itu akan buat aku susah..
7. Suka makan western food, esp speghetti bolognaise, chicken chop dan lamb chop. Setakat nie, lamb chop jer yang aku tak pandai masak sendiri lagi, yang lain dah pandai dah...
8. Aku rasa aku manja sebenarnya, tapi aku tak pandai nak tunjuk yang aku nie manja. Konon macam aku nie berdikari laa...
9. Suka melancong, so memang betullah kerjaya suamiku di travel agency.. Cuma ada kekangan dari segi masa je laa untuk pergi melencong, eh salah, melancong nie...
10. Sebenarnya suka sangat memasak, especially desserts. Tapi dah mula kurang rajin sebab suamiku tak suka makan desserts.. Huhu~

#3 at the end you need to choose people to be tagged and list their names.

1. Ngah (wargh kah kah kah)
2. Matt
3. Qusam
4. Siti Hawa Salip
5. Najat

7 comments:

dolphin said...

nak kena teacher ni..kikiki..

Zulaika Rusli said...

heheh.tengkiu2...
tp bukan plg pandai kot..2 asyraf..plg lucky ye kot..
but,thanks for a very observant about 'susah says no kat org'..
hurm..xpenah rase lg ayong masak western..
nnt i balik,ayong kne masakkn tau..
but pliz jgn wat ayat,nk mkn dtg la umah..
huhu..coz mst da lame baru dpt rase..

aizuemi said...

cisss.. camne aku kene nih.. lambat sket ar.. entry aku tgh bersusun skrg ni.. da tatau mana 1 aku nk cite dulu.. wakakkaka~

Que said...

mengape diriku pun kena ?

Zaem Hayes said...

Matt?
siapakah tu
lalalala~

Yong Zahura said...

Dolphin --> Jangan marah haa....

Angah Zulaika --> Yelah, yelah.. Tp tak sedap jgn komen... Bila ek nak masakkan? Ngko kan tak balik2...

Ngah --> Yelah ngah, aku tau ko bizi..

Qusam --> Dah, jgn banyak songeh... BUAT!!

Matt --> Gedik plaks mamat nih.. Aku suruh buat tu, buat je ler...

[Itulah nasib ngkorang, sbb list gue tak ramai... Muahahaha]

dolphin said...

i'm done with ur tagged..yeah!