Saturday, April 17

Entry ini sangat 'hot' sehinggakan tajuknya pun terbakar sekali...

Aku tengah excited ni.

Oh, ada aku bagitahu kamu, sekarang ini aku ada hobi baru?

Ada?

Tak ada?

Yelah, kamu bukannya penting sangat dalam hidup aku (sambil buat gaya macam emotikon comel yang terdiri dari titik bertindih dan capital P)

Hobi baru aku adalah membeli-belah di dalam talian. Skema siaa ayat aku. Atau cakap Togo "online shopping".

Sudah hampir 10 barangan yang aku beli secara online. Dan setakat ini aku berpuas hati. Lagipun sangat mudah. Aku hanya perlu mencari apa yang aku nak, bayar dan tunggu sahaja barang-barang itu sampai ke tangan aku.

Tak payah berpeluh-peluh ketiak (ketiak kamu, bukan ketiak aku) mencari barang dari satu kedai ke satu kedai.

Tak payah sakit hati beratur mengambil duit di ATM. Lebih-lebih lagi jika kamu beratur di belakang SEORANG mamat Bangla tetapi kad ATMnya sama banyak dengan bilangan kepingan roti dalam bungkusan roti Gardenia saiz kecil.

Bilangan kata-kata kesat dalam hati pun sudah tentu tidak terkira banyaknya.

Jadi, shopping secara online akan mengurangkan dosa kamu kepada mamat Bangla itu. Tapi senario yang sama juga akan terjadi apabila line internet kamu sekejap-sekejap bagus, sekejap-sekejap bengong... Haish, asyik buat dosa aje kerjanya...

Tapi, hari ini aku sangat sedih... Aku telah membeli sehelai top (bahasa pasarnya blouse) dari salah sebuah online store. Dan sepatutnya aku mendapat top itu hari ini. Dari pagi aku menunggu kehadiran van Pos Laju. Excited seyh, lebih excited dari hari pertama kena period. (Itu bukan excited, itu sakett....)

Kemudian aku mendapat panggilan mengatakan medal yang aku tempah untuk budak-budak tenis aku dah siap. So, terpaksalah aku mengambilnya secepat mungkin sebelum kedai itu ditutup. Nanti tak boleh pula aku membuat sesi penyampaian hadiah pada perhimpunan Isnin. Aku pergi dengan kadar yang sangat sekejap. Bukan jauh sangat rumah aku dengan Arked MARA tu.

Sesampainya aku di rumah, betawa kecewanya aku kerana di pintu rumah aku terselit 'Sorry Note' dari Pos Laju.

Aku keluar rumah aku jam 1.38 petang.

Dia sampai rumah aku jam 1.42 petang.

Aku sampai rumah aku balik jam 1.45 petang.

Haish...

No comments: