Thursday, May 3

Cuti-cuti Malaysia Part 2

Kalau part 1 tu, aku belum sampai Serdang, so part 2 ni haruslah aku dah sampai, kan? Kalau aku tak sampai lagi pun aku masukkan dalam Part 2, korang lempar je la blog aku nie dalam sungai... muah ha ha ha... suka suki korang pulak eh? Blog aku nih, bukan blog korang...

Okay, kitorang sampai jugak Serdang dalam pukul 8. Sampai je, cepat-cepat siap sebab nak keluar pegi restoran makan-makan-makan yang adik aku suggestkan. Aku dah request Chinese food, kan? So haruslah mereka membawa kakak dinosaur mereka ini ke restoran bertemakan Chinese food halal gitu... Kalau tak bawak, konfem aku bertukar jadi dinosaur betul-betul... haha... Tak salah aku, nama restoran ni, Restoran Mohd Chan Abdullah, kat Bandar Baru Bangi...


 Baru sampai, so kenalah bercerita dulu sikit sebanyak sambil mengorder makanan.. Wah tengok aku tengah khusyuk bercerita hapa mende ntah yang aku dok kelentong kat situ.. Hehe.. Yek yek aje Eizzah baca menu. Macam laa aku nak bagi dia order apa dia nak... Harapan je la... Sebab aku tau dia bukan nak order makanan, dia nak order air yang fancy-fancy je, pastu memang dia tak minum punya.... Dia kan fussy sikit bab makan ni.

 Muka-muka tengah kelaparan dan kebuluran menunggu apa yang diorder. Ngah kalau dia kebulur, memang dia pose spastik sket.. Kehkehkeh... Atuk je rileks, sebab dia dah makan... Pandai atuk...

 Ni laa dia tiga orang cucu Serdang (setakat hari tu la. Sekarang dah tambah lagi 2) dari kiri : anak dara aku Eizzah Nur Harris, anak sedara aku merangkap anak dara Kak Yi, Aisyah Safiya Harris, dan anak teruna aku Eizz Zikri Harris....

 Adik-adik aku yang tengah kaver perut tunggu foods sampai... Sabar ye? Nanti kita meng-dinosaur bersama-sama, eh? eh? eh?

 Atuk khusyuk study menu gitu.. Ingat nak order, rupanya atuk belek je tengok apa ada. Kan atuk dah makan kat rumah, so takde la atuk jadi macam kitorang, semua benda nak order kalau boleh. Sebab lapooooooo.......

 Tengok muka dinosaur lapar.. Senyum pun kaver air liur jejeh-jejeh tengok meja-meja sebelah menyebelah dapat makanan.... Jauh tu perjalanan aku dari Kota Tinggi ke Serdang.. Dengan bateri keta kena ganti, penat tukar tayar pancit lagi.. Eh, aku ke yang buat semua tu? Macam bukan je? Hahaha.... Yang penat lelah sebenar tu rilek je layan games kat BB....

 Biasa laa, air sampai dulu... Aku dah tak ingat dah siapa yang order air apa... haha.. Gelang tu konon-konon nak bagi lawa gambar la.. Padahal takde apa-apa efek pun...

 Ni nama dia Butter Prawn... pergh, sambil aku menaip, sambil aku mengelap air liur nih... Terbayang-bayang lagi sedapnya udang nie... Lebih-lebih lagi 'sampah-sarap' dia tu.... Makan dengan nasi je pun dah cukup... Aku sampai tak cukup nasi la, rasa nak tambah lagi....



Haa, awal-awal kenalah aku dulu yang rasmi... Sikit-sikit amek 'sampah-sarap' sotong tu masuk dalam mulut. Sampai naik risau dah kot-kot lom sempat sampai nasi, kitorang dah kenyang makan sotong... Padahal, takdenya... Mana boley kalau takde nasi...  hehehehe.....


 Ini dipanggil Sotong Goreng Tepung. Yummy~ Sedap, rangup, crunchy... Pendek kata, marveles la wehh...

Tak yek yek la makan kalau takde sayur, ye tak? Yang ni yang biasa la, kalau sayur lain aku konfem tak makan. Ni Baby Kailan Ikan Masin... Kurang masin sikit bagi aku... Biasalah, baby mana boleh makan masin-masin... Eh, siapa yang baby, kailan tu ke, aku?? Konfius kejap...

 Ini namanya Ikan Siakap Goreng Sweet and Sour... Menjilat jari tangan wa cakap lu... Siap ratah-ratah isi ikan cicah dengan kuah dia.. Sedapnyaaaaa!! Silap-silap dengan jari orang lain sekali korang jilat. Muahhahahaha~ Orang paling last meratah ikan ni sehingga ke tulang siapa lagi kalau bukan suami aku....

 Makan ye, makan... Sila sila.... Lepas makan, perut aku terus berubah macam orang mengandung 9 bulan... Haha!! Giler menipu tak agak-agak...

 Dari tadi asyik muka aku je dok amek ikan tu.. haha? Pasaipa? Pasai yang lain tu aku dah ratah dulu. So tinggal ikan ni je la untuk kubedal bersama-sama nasi putih...

 Eh, ada lagi satu menu laa... Ni Qusam yang order. Seong Tong Lala nama dia... Aku tak ingat aku rasa ke tak lala nie... Tapi aku rasa sedap kot, sebab kejap je, licin sudahhh....

Tengok, licin kan? Pinggan aku laa.... Sampah-sarap Butter Prawn tu lagi banyak dari nasi.. Hehe.. Sedap. Sampai meja lain semua dah kemas pun, kitorang tak bergerak-gerak lagi. Hehe...

Resit order.. Resit bayar ntah kat mana.. Tapi jangan risau, harga memuaskan. Berbaloi la dengan rasa dia. Tak laa korang rasa teraniaya sangat bayar mahal-mahal tapi makan rasa stokin, kan? Yang paling lawak, tengok order paling last, Seong Tong Lala tu. Abang yang amek order tu boleh punch 11 set Lala? Tu dia, siapa nak makan sampai 11 set? Kelam kabut tak cukup tanah lari pergi betulkan, bagitau nak satu set je, bukan 11... Keh keh keh keh... Giler kentang ahh....


Lepas tu, dah balik rumah, apa lagi... Terbongkang la... Penat seyh.... Kenyang sungguh. Berbaloi-baloi la datang sini... Service dia pun okay, friendly dan cepat jugak laa diorang masak, walaupun orang agak ramai. Okeh, sambung lagi di lain part... Muahhahahahahahah~~~



No comments: