Friday, August 17

Raya lagi wehh... Selamat Hari Raya semua!!

Malas nak letak gambar ke apa.

Entri ini hanyalah untuk mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN.

Kalau ada apa-apa perkataan yang terasa, terkena batang hidung, terkutuk watsoeva, maaflah ye?

TAPI, ada entry yang memang aku tujukan khas pada 'orang' tu, aku memang takkan maafkan sampailah dia mintak maaf dekat aku dengan merendah diri sambil menyesali tindakan diri sendiri. Kalau tak buat macam tu, harapann je la aku nak maafkan dia.

Mesti ada yang kata, "Maafkanlah dia. Doakan dia berubah". Orang Kedah kata, cemuih dah aih... Bila nasihat berlagak tak dengar. Maka haruskah aku je yang mengalah walhal dia tak?

Takpe, orang yang tak rasa, memang tak faham.

Semoga dia itu berjaya mencari 39K untuk membayar hutang, berapa ribu lagi ntah untuk bayar pinjaman pelajaran, beberapa ribu lagi untuk bayar kamera dan Macbook, dan jugak beberapa ratus dekat-dekat ribu la jugak untuk membayar hutang-hutang dok pinjam selama ni toksah dok buat lupa plak aih...

Yang pulang ke kampung, semoga selamat sampai ke destinasi dituju.

Makan agak-agak sikit. Jangan semua benda korang bedal macam dah tak ada hari esok. Puasa sebulan, tapi bulan tak puasa lama wehhhh.... Jangan piranha sangatlah.

Oh ye, kot ye pun miskin kedana takde sedara mara sahabat handai mak ayah tak geng, tak payahlah buat muka tak malu dok mintak orang ajak pi Open House kott.... Meluat aih dengaq...

Sebelum aku dok mintak maap sambil mengutuk, baik aku blah dulu.

Wassalam.


No comments: