Wednesday, January 21

..Hari ini..

Aku penat laa hari nie.. Budak dua orang tu gilir-gilir berjaga.. Yang pasti, aku laa yang tetap terus berjaga.. Sampai pagi, terus aku breakfast sesama Danial (macam aku plak yang nak pegi sekolah)..

Hari ini sempat call abang (panggilan utk beloved hubby), konon nak kejutkan dia bangun solat Subuh.. Walhal kawan tu dah lama bangun.. Hehe.. Rupanya dia kena ikut big boss dia.. Sepanjang kitorang call and sms hari nie, first dia ada kat Segamat, pastu kat Muar, pastu dah ada kat Melaka plak, then last kat KL sebab dia ada urusan kat KL esok. Abang call tanya leh tak nak tidur Serdang, tapi susahlah sebab boss dia ada..Rumah Serdang tak macam rumah Shah Alam, ada banyak bilik.. Kat sini tak ada satu bilik pun yang sesuai untuk dibuat guest room..Huhu~ Kalu tak dah dapat aku jumpa hubby aku.. Last-last diorang tidur kat Cheras.. Rumah siapa, aku tak pasti.. Hotel kot..

Sedih gak, tempoh berpantang dah hampir nak habis..Aku naik mengajar semula 10 Februari.. Tapi Sabtu 24 Januari nie, Ayah ngan Ummi dah nak hantar aku balik Kota Tinggi. Saja pilih time tu sebab lama sket leh diorang leh duduk sana,kebetulan cuti raya cina.. Just adik2 aku yang besar2 laa tak ikut.. Masing2 ada plan..Yelah, they have their own life,takkan nak mengekor ummi ngan ayah 24-7, kan?? Sedih gak, tapi nak wat camne, tanggungjawab pada suami tu lebih besar..

Hari ni ntah kenapa tiba2 je dua orang anak murid aku contact untuk tanya khabar. Mula2 Khoo Jin Yee sms, then Tan En Hui plak call awal malam tadi. Dua2 tgh tunggu result SPM.. Sorang aku pernah ajar Bio, sorang aku pernah ajar Sains..Tiba2 teringat plak diorang kat teacher diorang nih..

Dlm kul 8pm tadi ummi baru balik dari outstation kat Kedah, macam2 buah tangan dibawa balik.. Dikirim oleh makcik2ku kat sana.. Zikri dapat rezeki dari Mak Su Liza..Tapi aku tak ada plak kirim apa2 utk Humaira (anak Mak Su) sebab aku tak tau laa plak yang Ummi nak tidur rumah Mak Su.. Sori ye, nanti Kak Yong ganti dalam bentuk duit raya.. Yang pasti,ummi sempat jugak bershopping dengan Mak Su dan Mak Dah kat sana..Siap bawak balik tudung 2 helai,cantik sangat.. Ummi punya taste kan.. takkan korang tak tau.. Ummi sampai je dah serbu cucunya yang dua orang tu.. Tu baru dua hari tak tidur rumah tu.. Kalu dah balik nanti, sah-sah dua2 pihak merindu..

Apa lagi nak cerita ek... Yang pasti, hari nie sangatlah panas, dan hujan mula turun lewat petang tadi.. Lebat plak tuh.. Ayah kata "biasalah dekat raya cina nie, hujan turun".. Kat Serdang nie aku tak kisah sgt hujan, rumahku di atas bukit.. Yang aku risau kat Kota nun.. Akan berulang kembalikah sejarah bah besar 2 tahun dulu.. Tiidakkk.. Ya Allah, jauhilah segala mala petakamu.. Tak mampu lagi nak menanggungnya sekali lagi.. Dulu takpe, tak banyak barang kat umah sebab baru kawen.. Kalau sekarang, banyak dah perabot, barang dapur, dan paling banyak, barang-barang Eizzah Nur laa.. Sesiapa yang baca entry aku nie, tolonglah doakan yang terbaik ek.. InsyaAllah... Kena bersangka baik dengan Allah..

No comments: