Monday, January 19

Ke Port Dickson!!

Eizzah Nur bersama Cik Ngah
(tengok senyum pun dah tau dia HAPPY)

Eizz Zikri dengan grandma tengah layan blues kat tepi pool

Kak Yi, Danial, Qusam, Qayyim dan... eh, anak aku!!

Eizzah Nur tengah happy sangat-sangat (akhirnya dapat jugak 'syujuk')

Eizzah Nur bersama Auntie Ju and Pak Tam (yg tak berapa nampak tu)

Eizz Zikri bersantai di atas katil grandma
(apa laa diorang tuh pegi main panas.. Dalam bilik grandma nie lagi best...)
kata beliau...

Aku dah lambat memblogkan aktiviti ini, sebab Ngah guna one whole night. Bukan main suka dia sebab pokcik Husen nya menang Juara Lagu... Huhu~

Gi PD kali nie more to make Eizzah Nur happy, because she LOVES playing in the pool.. She calls all kind of watery places as 'Syujuk' (her pelat saying of 'sejuk', maybe).. We promised her to go 'syujuk' on Saturday. Late that night, she woke up suddenly from her sleep, started crying and said to me (since her Auntie Ju slept already) "Tak pergi 'syujuk' pun...".. Jenuh gak memujuk, even atuk join gak pujuk cucu kesayangannya itu. We told her that we'll go to 'syujuk' tomorrow (on Sunday).

Nak jadi ceritanya, Ummi ada program kat Pusat Latihan RISDA (RISTEC) di PD. It's not a hotel, but they have swimming pool there. So, apa lagi, wedding planner, eh salah, event planner (Kak Yi) pun buat planning,konfem dengan Ummi, konfem dgn Ngah and Matt, and off we go!! Rombongan Che Kiah yang pergi ke PD terdiri daripada Grandma, aku, Ngah, Yi, Qusam, Qayyim, Danial, Eizzah Nur, Eizz Zikri dan Kak Emi kawan Ngah. Atuk taknak ikut, katanya nak rest. Za'im plak terpaksa tinggal sebab.. ntah, aku pon tak pasti apa sebabnya.

Siapa kata aku tak bawak Zikri?? Salah hipotesis korang tuh... Zikri mana boleh tinggal, sebab dia kan fully breastfeeding. Tapi dia baik sgt, tak wat hal pun.. Tidur je.. Maklumlah, bilik grandmanya sejukkkkk...

Gambar-gambar nie aku pow je dari Ngah sebab dia dah siap save dlm PC, and ada yang dia dah edit. Gambar dalam kameraku masih lagi di dalam kameraku, belum lagi berniat nak buat anjakan paradigma,haha~ Mekasih Ngah, jasamu dikenang :P


1 comment:

aizuemi said...

musti a aku ske.. Pocik Hussain aku sokong gilerk2.. wakkakakak~ terus terhapdet blog aku..

weehhh.. aku sedih... eizzah nur da nk balek johor... huwaaaaaaa~!!!!