Wednesday, August 19

Tak nak letak tajuk. Baca je la.

Alamak! Lambatnya aku start buat kerja malam ni!

Ni semua gara-gara Numb3rs dengan CSI : Miami.

Sebagai seorang yang sentiasa berdampingan dengan sains, aku memang tak boleh lepas sebarang cerita yang berunsurkan sains. Dan aku memang suka tengok TV. Dari zaman sekolah lagi. Dan aku amat jarang membiarkan TV tu tengok aku. Lepas tambah channel Movies ni, lagi la kronik tahap menonton TV aku. Ye la, bayar mahal-mahal, takkan tak nak tengok.

Tadi kemas-kemas dapur, ternampak ada beberapa bahan mentah yang masih berada di dalam kabinet dapur tu. Pastu, kemas stor, nampak pulak barang-barang yang berkaitan. So, terlintas di fikiran aku. Raya dah dekat. Apa sahaja kuih-muih yang dijual di Bilik Guru tak ada satu pun yang aku order. Mulalah datang idea kurang bernas dari cerebrum aku ni. Apa kata aku buat kuih sendiri tahun ni? Bukannya susah. Dah berapa banyak resipi yang aku pernah buat dan menjadi? Banyak.... So? Nak beli ke nak buat? Aku dah gatal tangan rasa nak buat kuih ni. Tapi aku tak tau sempat ke tidak. Tapi macam teringin sangat nak ada personal touch untuk kuih raya tahun ni. Atau aku buat aku punya trademark, moist chocolate cake je? Adik-adik aku suka itu. Fikir Yong, fikirlah....

Lupa nak rekodkan memori indah Ahad 16 Ogos 2009.

Catatan tangan:
- Miss : Panggilan untuk aku dari anak-anak murid di Tenggaroh. Sebab masa itu, aku memang seorang Miss yang di'miss' ketiadaannya selepas aku berpindah.
- Iszuan : Murid 5 Elit 2005. Seorang Kapten yang bekerja di kapal.
- Ridhwan : Murid 5 Cendekiawan 2005. Seorang Marin Engineer.

Jam 7.30 pagi... Henfonku berbunyi. Bergemalah lagu Ku Merindu di awal-awal pagi... (Kenapa henfon aku boleh berbunyi? Kerana henfon aku TIDAK didaftarkan untuk masuk kursus renang... Wargh kah kah kah...)

"Hello?"
"Hello Miss. Ni Iszuan ni. Saya dengan Ridhwan nak turun Kota tengahari ni. Kitorang nak jumpa Miss, boleh?"
"Of course, darling. (Ya, memang aku memanggil anak-anak muridku begitu). Nak datang rumah saya ke nak jumpa kat Kota je?"
"Ikut Miss la. Kitorang tak kisah"

Sok sek sok sek dengan hubby....

"Ok, kita jumpa dekat Kota je la. Dah keluar simpang Tenggaroh nanti, bagitau, ok? Sempatlah saya ready"
"Ok."

(Kelam-kabut) Kemas rumah, sapu sampah, sidai kain, mandikan Eizzah, mandikan Zikri, masak makan tengahari untuk hubby, aku pulak mandi, tengah mekap, telefon berbunyi...

"Miss, kitorang dah sampai. Kat Restoran Minang, sederet Maybank"
"Ok."

Dah hari itu memang sangat menyeronokkan bagi aku. Terasa penat lelah mengajar selama ni terbalas. Anak Felda pun mampu menjadi hebat. Dari start aku turun dari kereta sampailah aku naik kereta untuk balik rumah, tak ada sesen pun perbelanjaan yang aku keluarkan. Semuanya ditanggung, berebut-rebut pulak tu nak belanja aku. Jalan-jalan kat Plaza Kota, bangga siot sebab bodyguard-bodyguard aku handsome. Hehe.

Satu benda yang aku tak pernah buat selama ni, dah first time aku buat dengan diorang adalah...... Pergi karaoke jamban! Hahaha!!! (Ngah!! Aku dah pernah pergi karaoke jamban! Nanti balik Serdang, bolehlah ajak aku pergi Red Box. Ahaha!) Mula-mula aku biar je diorang nyanyi. Tapi lepas aku dipaksa berduet lagu aku-tak-ingat-tajuk, aku pulak yang tak boleh nak lepaskan mikrofon. So, diorang tambah lagi lagu. Aku lupa nak tanya berapa diorang habis untuk karaoke hari tu.. Best seyh~ Sedap rupanya suara aku (ayat tak boleh blah).

Hari itu jugak aku dapat CD Hafiz-Masih Jelas. Dan secara konfemnya, memang aku dengar Track 1 dengan Track 7 sahaja, iaitu lagu Masih Jelas dengan lagu Bengang. Hehe..

Ok. Dah la. Aku ada entry lain nak buat.

No comments: